8 tipp, hogyan tervezz télen
2009, December 8 - 09:56 | Szerző:easter8 | Forrás: active.com
teli_futas.png
Te is azok közé tartozol, akik inkább szeretnek kicsit visszahúzódni télen? Bár az év ezen részében hódolhatsz a síelés és a korcsolyázás adta örömöknek, van jó pár ok arra is, hogy a telet egyfajta lehetőségként kezeld a nyugodt regenerálódásra, úgy ahogy ezt a természet is teszi, hogy újult erővel és felkészülten várhasd a tavaszt. Annak ellenére, hogy ilyenkor egy kis pihenőt is megengedsz a testednek, nem szabad hogy veszíts a futás iránti érdeklődésből!
Néhány ötlet, hogyan készülj fel a következő szezonra:
Ellenőrizd le a felszerelésed
Itt az ideje, hogy jobban megvizsgáld a futócipődet. Ilyenkor ne csak a megszokott viselést vedd számításba, hanem bizonyosodj meg arról is, hogy különböző helyzetekben, például ütések, kicsavarodások hatására sem válik a cipőd instabillá. A cipő egyes részeinél, mint például a
sarokkéregnél anélkül is elkezdhet tönkremenni, hogy te ebből bármit is észrevennél.
Fontos továbbá, hogy cipőnket 1000 kilométerenként lecseréljük, hisz egy kiadós kis sérülést nem érdemes kockáztatni, márpedig egy elhasználódott futócipő (még ha nem is látszik rajta az idő múlta) igencsak kellemetlen meglepetéseket tartogathat magában.  
Nézd végig a ruháidat is, hogy biztos jók legyenek rád, mikor szükséged lesz rájuk
A nadrágaid övrészüknél elvesztették rugalmasságukat? Van néhány pólód, ami annyira összement, hogy már szűk rád? Vagy néhány olyan zoknid, ami mosás után vesztett feszességéből? Tedd félre őket, mielőtt még valamilyen sérülést okoznának. Vagy ha megrepedt a
sportórád, cseréld le most, mielőtt eltörik vagy elhagyod az edzés során.
Annak ellenére, hogy fizikailag kevésbé vagy aktív, közreműködhetsz kedvenc sportjaidban másképp is
Vegyél részt önkéntes segítőként egy versenyen, vagy olyan munkában, ahol a sportot támogatják. Ha csak időnként van erre néhány órád, akkor se feledd, nagyon sok eseménynek lehet pont csak a te kis időd hiányzik. Továbbá nem utolsó szempont, hogy ezen tevékenységeknek köszönhetően kapcsolatot is tudsz tartani a hasonló érdeklődésű emberekkel.
Válassz 1 vagy 2 célt a jövő évre nézve
Ha versenyszerűen edzel, itt az ideje, hogy megtervezd jövő évi versenynaptáradat. A kimagasló, nagyobb céljaidat a tudásodnak és tehetségednek megfelelően állítsd fel. A tudás a megvalósítás
tervezésében rejlik, ennek megfelelően a céljaid legyenek elérhetőek, de egyben kihívóak is, fenntarthatóak, de ugyanakkor aktuálisak, valamint szükség van egyfajta rajongásra mint tehetségre, ami lehetővé teszi a kitartó edzéseket.
Készíts egy listát azokról a dolgokról, amiket tavasszal szeretnél kipróbálni
Biztos olvastál már sok tanácsot arról, hogy lehetsz még gyorsabb, erősebb, és összességében fittebb. Próbáltad már kimondottan a szénhidrátok bevitelét megemelni az edzések során vagy egy
kis szintes, hegyi futást láberősítésnek? Mit szólnál hozzá, ha kipróbálnád, hogy a mindennapi távolságokat nem tömegközlekedéssel, hanem kerékpárral tedd meg? Ezzel is növelheted teljesítményed. Írj ezekről egy listát, majd állíts fel egy prioritási sorrendet, és válassz egyszerre 1 új dolgot, amit kipróbálsz, mert ha többe kezdesz bele egyszerre, nem fogod tudni melyik hatására
is fejlődtél.
Gondoltál már arra, hogy egy kicsivel több kalandot vigyél bele az életedbe, például azáltal, hogy kipróbálsz egy új hobbit?
A futás, kerékpározás, és egyéb jelentős súlycsökkenést eredményező edzések már alaptevékenységnek számítanak, de vajon hogyan tetszene egy teljesen újfajta élmény, hogyan hatna az alakodra például a sziklamászás, vagy a vadvízi evezés? Vegyél részt ahányszor csak lehet tenisz vagy golf órán. Talán az is kiderül, hogy valami olyanhoz van tehetséged, amit nem is gondoltál volna.  Sosem tudhatod, amíg ki nem próbálod.
Érd utol magad az olvasnivalókkal
Eljött az ideje, hogy elolvasd azokat a régóta felhalmozott újságokat, hírleveleket vagy önfejlesztő
könyveket, amikre eddig nem volt időd. Ha nem éred utol magad most, soha nem lesz ezekre időd később, mert a napok egyre csak hosszabbak lesznek, egyre tovább lesz világos, és ha választanod kell majd az olvasás vagy a kinti edzés között, te melyiket választanád?
Ne felejtsd el a tudatosságot
Lehet, hogy sok időt töltesz el edzéstervek, egyéb hasznos mozgásgyakorlatok, és sok hasonló fizikai erőnléttel foglalkozó anyag tanulmányozásával, de eljött az ideje annak, hogy magadba
szívj egy kis életfilozófiát is. A különböző mozgásgyakorlatok, a fitness, a sport és az atlétikai versenyek továbbra is kísérjék végig életedet, mert az ezekhez kapcsolódó fizikai és szellemi tevékenységek, a motiváció, a célkitűzések, a tervezés, az alázat, és a vágy hogy a lehető legtöbbet hozd ki magadból mind-mind az önbecsüléshez vezető utad részét képezi. - fogalmazott
így George Sheehan, aki mestere volt a sportról gondolkodók illetve íróknak, különösen a futáshoz kapcsolódóan.
Bár érdemlegesnek nevezhető a sport hatására elért erőnlétünk és teljesítményünk is, emellett a fizikai egészségi állapotunk is hasznos előnynek bizonyul, de mégis a sport legnagyobb hozzáadott értéke az, hogy segít abban, hogy jobb emberré váljunk, ezáltal fejleszteni tudjuk azon értékeinket, amik igazán számítanak: emberi kapcsolatok, szeretet, család, barátok.

Szerző: klopeti

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://msbc-magazin.blog.hu/api/trackback/id/tr861624724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommyfighter 2010.01.11. 20:32:01

gratulálok a Bloghoz! nagyon hasznos olvasmányok vannak rajta! látogass el az én blogomra is: tommyfighter.blog.hu

grat mégegyszer!
szia!