A pulzusszám méréssel mindenki a saját javára fordíthatja azt az egyszerű megfigyelést, amely szerint minél keményebben edz, annál gyorsabban ver a szíve.

Élsportolók és amatőrök egyaránt évtizedek óta támaszkodnak a pulzusszám mérés által adott információkra, mely szerint:

1. A pulzusszám mérő óra olyan, mint egy fordulatszámmérő, pontos információt ad az edzés intenzitásáról.
2. A pulzusszám mérő óra lehetővé teszi, hogy használója a számára legmegfelelőbb tempóban eddzen.
3. Az edzés alatti pulzusszám mérés a legpontosabb módja a teljesítmény nyomon követésének.
4. A fejlődés megfigyelhetővé és mérhetővé, ezáltal növeli a motivációt.
5. Rövidebb időn belül nagyobb fejlődés érhető el használatával.
6. Objektív megfigyeléseket tesz lehetővé: „Jó úton járok?" „Fejlődöm?"
7. Segítségével pontosan meghatározható az ideális edzésgyakoriság és edzésintenzitás.
8. Mivel testmozgás közben azonnali visszacsatolást nyújt, ezért a pulzusszám mérő óra a lehető legideálisabb edzőtárs.

Hogyan történik a pulzusszám mérése?
Ha elkezd edzeni, pulzusszáma az edzés intenzitásával arányosan gyorsan emelkedni kezd. A Polar pulzusszám mérő órák mellkasi jeladó öve érzékeli a szív által kibocsátott elektromos hullámokat (EKG-t), majd azokat, és elektromágneses jelek formájában a Polar pulzusszám mérő órának továbbítja, amely pulzusszámként jeleníti meg kijelzőjén a mért adatokat.

A vért a szív keringeti a tüdőtől (ahol a vér oxigént vesz fel) az izmokhoz (amelyek az oxigént felhasználják a munkavégzéshez), majd onnan vissza a tüdőbe. Minél keményebb az edzés, annál több üzemanyagra van szükségük az izmoknak, és annál keményebben kell a szívnek dolgozni, hogy elegendő oxigéndús vért pumpáljon az izmokba.

Az állóképesség javulása azt eredményezi, hogy a szív egy-egy szívdobbanással nagyobb mennyiségű vért képes a testbe pumpálni. Ennek eredményeként nem kell olyan szaporán vernie ahhoz, hogy a szükséges oxigént eljuttassa az izmokhoz, amelynek következtében mind a nyugalmi pulzusszám, mind a különböző intenzitású testmozgások közben mérhető terhelési pulzusszám egyaránt csökken.

A bejegyzés trackback címe:

https://msbc-magazin.blog.hu/api/trackback/id/tr971775372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.